Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2010 19:44 - КОМАНДНИЯТ СЪСТАВ НА "ТИТАНИК" БИЛ ХИПНОТИЗИРАН!?
Автор: dominoto78 Категория: История   
Прочетен: 2407 Коментари: 0 Гласове:
1



imageimage В паметта на човечеството са останали много катастрофи, войни и земетресения. Но в сравнение с всички останали, гибелта на “Титаник” все още предизвиква въпроси. Пишат се книги, снимат се филми. Тази трагедия с почти стогодишна давност и до ден днешен си остава тайнствена и мистична. Какво ли всъщност се е случило в онази далечна нощ на 14 април в Атлантика? От многото разследвания, описания и разкази на очевидци се е очертала картината на катастрофата. Обаче, когато някои изследователи се опитат крачка след крачка да възстановят катастрофата, не престават да си задават въпроса: „Сякаш всички тези хора там са загубили ума си”. ПРИ ОТПЛАВАНЕТО СИ „ТИТАНИК” ЕДВА НЕ СЕ СБЛЪСКАЛ С ДРУГ ГОЛЯМ КОРАБ – ЛАЙНЕРА „НЮ ЙОРК” На 11 април 1912 година в 14 часа от едно малко пристанище на 44-ти английски порт Саутхемптън отплава „Титаник”. На борда му има 1320 пътници и 899 члена екипаж – всичко 2219 човека. Стартът е много помпозен – оркестри, хиляди изпращачи и зяпачи и радостни викове. Но още щом суперлайнерът потеглил, капитаните на „Титаник” и лайнера „Ню Йорк” започнали да се държат странно. Те давали грешни команди и двата кораба се оказали опасно близо един до друг. Само секунда и щяло да се случи непоправимото. И само благодарение на двата буксира „Нептун” и „Вулкан” била избегната катастрофата. А като си помисли човек, ако тогава се бяха сблъскали тези два исполина, не би се случила трагедията с „Титаник” три дни след това. Впрочем неприятностите с „Титаник” започнали още по времето, когато са го построявали. За най-проблемните места на корпуса били използвани негодни нитове, направени ръчно – обяснението било, че били по-лесни за изработване. И такава безотговорност при конструиране и построяване на суперлайнер – символ на нова епоха. КАПИТАНЪТ НА „ТИТАНИК” ИГНОРИРАЛ ВСИЧКИ СЪОБЩЕНИЯ ЗА ЛЕДЕНИ ПОЛЕТА ПО МАРШРУТА И така, „Титаник” навлязъл в открито море. След кратки спирания в Шербур и Куинстаун, нищо друго не попречило на величествения съд да пресече Атлантика за рекордно кратки срокове. Още докато „Титаник” бил на пристанище Куинстаун, се получили съобщения за аномална обстановка – в смисъл за наличие на ледени блокове по курса на лайнера. Обаче тези съобщения сякаш не били чувани, те били игнорирани с някаква необяснима упоритост. Вторият ден от плуването. Френският параход „Ла Турен” предупреждава, че са се натъкнали на ледени полета в района с 45 градуса северна ширина и 50 градуса западна дължина. След това лайнерът „Париж” също изпратил подобна вест – на 45 градуса северна ширина и 49 градуса западна дължина има ледени блокове. Сутринта на 14 април радистът на „Титаник” приел съобщение от лайнера „Карония”. То гласяло следното: „Идващите от запад параходи съобщават за айсберги, гроулери и ледени полета на 42 градуса северна ширина и 51 градуса западна дължина”. Капитанът на „Титаник” отговорил: „Благодаря за съобщението. Ние попадаме на всякакви климатични условия. Смит.” В превод на „вежлив” морски език това би трябвало да означава: „Тебе пита ли те някой?”. Веднага след това подал командата „Пълен напред!” ХОРАТА ОТ КОМАНДВАНЕТО НА ЛАЙНЕРА СЕ ДЪРЖАЛИ КАТО ХИПНОТИЗИРАНИ И ПОВЛЕКЛИ КОРАБА КЪМ АДА Радиограма от английския лайнер „Балтик” пък гласяла следното: „Няколко парахода се натъкнали на лед и айсберги в зоната 49-50 градуса западна дължина”. Един след друг тревожни сигнали идват и от немския параход „Америка”. И пак от „Балтик”. Но нито капитанът, нито щурманът не разбират за това – радистите не предават тревожните радиограми на началниците си. На тях въобще не им е до това. Радистът на „Титаник” Джон Филипс и неговият помощник Хералд Брайд са заети с предаването на частни радиограми на мис Рас, изпращани й от различни градове на САЩ и Канада. Богатите пасажери се отплащат много щедро за такава услуга. Вече се свечерило, а купчината лични телеграми се трупали на масата на радистите. Дали тези богати хора са знаели, че се отплащат със собствената си смърт? И пак, и пак пристигат радиограми, но радистът бързо отговаря: „Замълчете! Аз съм зает, аз работя с мис Рас!”. Едва ли може да се обясни такова поведение. Що за безумие се случва на този кораб? На капитана му съобщават за ледена опасност, а той дава „пълен напред”. Заседнал в ледовете преди „Титаник” кораб крещи: „Опасност, опасност”!, а радистът си прави труда само да каже: „Я си върви по вълните, пречиш ми!” Командването на този суперлайнер сякаш е под някаква хипноза и води кораба към неизбежна смърт. Към ада. КОРАБНИТЕ БИНОКЛИ СЕ ОКАЗАЛИ ЗАКЛЮЧЕНИ В САНДЪК, НА КОЙТО ЛИПСВАЛ КЛЮЧЪТ Буквално час след това на мостика на „Титаник” първият помощник-капитан Мърдок чува по телефона гласа на наблюдаващия от борда Флит: „Точно пред нас има айсберг, сър!” И в това мистика и безумие – часът на предаване на съобщението. То дошло прекалено късно – сблъсъкът вече бил необратим. И всичко заради това, защото ключът от сандъка с морските бинокли останал в джоба на офицер Дейвид Блеър, който малко преди отплаването бил прехвърлен на друг кораб. Блеър бил много разстроен от това прехвърляне и забравил да предаде ключа на колегите си. И резултатът не закъснял – когато „Титаник” попаднал в леденото поле, на командването се наложило да оценява обстановката на очи, без бинокли... Няма смисъл наново подробно да описваме как корабът се сблъскал с айсберга. Още по-излишно е да напомняме колко непоследователни, водещи към по-бърза гибел били командите, издавани от капитана. Всичко това е преразказвано стотици пъти. Но безумията не спират дотук. Първата лодка, спусната във водата, била с двадесет и четири пътници, а не с шестдесет и седем – защо? Повече от 40 човека биха могли да бъдат спасени!... НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО НА ТОЗИ СВЯТ. НИЩО НЕ СЕ СЛУЧВА ПРОСТО ТАКА Известно е, че в тази катастрофа са загинали повече от хиляда пътници. Но никой не споменава, че те били основно пътуващи в първа класа, с една дума – елитът. Никой не споменава и това, че сред телата, открити на мястото на катастрофата, практически не било намерено нито едно от телата на тези елитни пасажери. И още. Известно време преди трагичния рейс на „Титаник” на вода бил пуснат и успешно плавал неговият брат-близнак „Олимпик”. Също толкова разкошен, той возил пътниците без излишен блясък и помпозност, без показност и глъчка. Но „Титаник” получил такава реклама, че станало много престижно човек да се уреди да пътува точно с този кораб. На борда на „Титаник” се събрал интелектуалният и състоятелен елит от Стария и Новия свят. Хората, които биха определяли световната икономика в близките двадесет, а и повече години напред. И ето, всички те изчезват за един миг. Когато човек чете биографиите на пътниците, отишли в тъмната бездна заедно с „Титаник”, разбира, че нищо не се случва просто така, че няма нищо случайно на този свят. Аристократи, учени, млади икономисти, получили блестящо образование и жадуващи час по-скоро да променят този свят към по-добро, инженери, пълни с новаторски идеи... НА БОРДА СЕ ОКАЗАЛИ РЕДИЦА ЕДНАКВИ ДУПКИ, А НЕ ДЕВЕТДЕСЕТМЕТРОВА ПРОБОЙНА, КАКТО СЕ СМЯТАШЕ Корабът потъва в бездната и на света не остават младите амбициозни финансисти, способни да предотвратят Великата депресия. Няма ги и бъдещите политици, тези, които могат да спрат надигащата се световна война. Никой не заплашва и не пречи на болшевишката революция в Русия. Икономическата криза заставя Германия да хлътне в бездната на националсоциализма. А дали цялата вина за всичко това е поради една трагична случайност? Десетки години се смяташе, че корабът е погубен от деветдесетметрова пробойна. Буквално от първия ден, в който са започнали да пишат за „Титаник”, най-напред са споменавали точно нея. Но някой видял ли я е? През деветдесетте години руска експедиция открила, че никаква пробойна не е имало на кораба. Батискаф открил само едно – една редица акуратни еднакви дупки на борда. Айсбергът не е способен да направи толкова равни дупки. Тогава вестниците били изпъстрени със снимки на айсберга убиец със следи от боя от борда на „Титаник”. Може и да е било така. Само че видимата част от айсберга е само една десета част от подводната. И ако корабът е налетял на айсберга, то следите от сблъсъка щяха да останат в подводната част на този айсберг. С ПОТЪВАНЕТО НА „ТИТАНИК” НЯКОЙ ИЛИ НЕЩО Е ПОПРЕЧИЛО ДА НАСТЪПИ ЗЛАТНИЯТ ВЕК НА ЧОВЕЧЕСТВОТО Утрото на 15 април на мястото на гибелта на „Титаник” било много сиво и студено, както и предната вечер. Само час след потъването на „Титаник” на мястото на катастрофата дошъл лайнерът „Карпатия”. Той взел на борд спасителните лодки. Освен това спасителният екип успял да намери на мястото на трагедията малко повече от триста тела. Всички останали изчезнали без следа. Ние не сме нужни на никого, докато сме слаби. Но веднага щом се изправим на крака, ще се намери някой, който не иска да става така, който се страхува от нас. И този някой прави всичко, за да не станем по-силни. Нито сега, нито след това. Всеки от нас има по един такъв опонент. И колкото по-успешен е нашият път, колкото по-силни ставаме – толкова по-голямо съпротивление срещаме. Със загубата на „Титаник” някой или нещо е попречило да се появи златният век на човечеството. Векът на благородство, на прогрес, на просвещение и разум... Дали ще ни дадат втори шанс?


Тагове:   състав,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dominoto78
Категория: Забавление
Прочетен: 321981
Постинги: 99
Коментари: 48
Гласове: 132
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930